Димитър Мангуров за Анастасия

Особено забележителни са луциферизирано-ариманическите импулси, идващи от Русия. Традицията на агни-йога мутира във Висарион, в някакво общество „Майтрейя-Буда“, в изнесеното от Лариса Дмитриевна и други като нея, но безспорният феномен в края на века бе появата на така наречената „Анастасия“. Всеки, запознат с Духовната наука, веднага ще разпознае поредния удар върху Христос, па макар и замаскиран с куп, наглед много хубави, идейни внушения. Тези, които стоят зад това – вероятно КГБ, са се потрудили да заблудят отново руския народ, който по думите на Щайнер няма изградена в достатъчна степен Разсъдъчна – да не говорим за Съзнателна душа, и съответно връзката с Архангела на народа еОтвори >

Протокол от разпит на Учителя Беинса Дуно (Петър Дънов)

ПРОТОКОЛ за разпит на свидетели Именувам се Петър К. Дънов от Варна. 60-годишен, българин, неженен, неосъждан, Учител, показвам: Моето Учение е основано на три главни принципи: Божествената Любов, Божествената Мъдрост и Божествената Истина. От тия три принципа произтича, че е необходим пълен мир и взаимно разбирателство между хората, братството и взаимопомощ за общото благо. Учението ми изключва всяко насилие и изисква абсолютна чистота в мислите, чувствата и действията. Едно от най-съществените условия за всички последователи на това учение е съвършената нравственост. Ученикът на Божествената школа, за да може да възприеме и приложи Великите Истини на Христовото учение, трябва да бъде чист физически, морално и духовно.Отвори >

Кьопоолува лютеница

Представя ви рецепта за вкусна лютеница, която напомня и малко на кьопоолу, за това я кръстихме и „Кьопоолува лютеница“. Рецептата е много сполучлива и вкусна. Да ви е сладко 🙂   Продукти за рецептата: суров белен слънчоглед; сушени чушки; душени домати; чесън; бирена мая; сок от кисело зеле разреден с вода (или вода с малко сок от лимон).   Уреди и пособия: блендер. * В Здрав живот най-често използваме блендер OmniBlend V, може да го разгледате в интернет магазина ни >>   Още рецепти на Доброхран може да разгледате като натиснете малко по-долу върху етикета: видео предаване „Доброхран“. Всичко най-добро!   Видеото е запис на предаването „Доброхран“Отвори >

Димитър Мнагуров за Възкресение Христово

Великденската идея е сърцето и същинският извор на Християнската вяра. Християнството е религия на Възкресението и без него то нямаше да съществува. Великденът може да бъде разбран като духовно-телесен, а не материален процес. Възкръсналият трябва да бъде търсен както във външния свят, така и във вътрешния, в Макро- и Микрокосмоса. За целта четирите Евангелия ни говорят по различен, взаимно допълващ се начин. Единствен Матей ни описва трусовете, разтварящи земните бездни от петъчния следобед до неделното Великденско утро. На жените се явява Ангел “Господен”, т.е. Яхве, който е като “светкавица”. Той отваря камъка, събаря стражата и проговаря на жените. Това същество е от йерархията на ЕлохимитеОтвори >

За изработването на собствена преценка у децата

Със седмата година започва времето, когато можете да започнете да възпитавате с умишлени мерки етерното тяло. При това трябва да се имат предвид две неща – навиците и паметта, които са свързани с развитието на етерното тяло. Според това дали човекът има един или друг навик, или задържа едно или друго в паметта си, той изгражда етерното си тяло. Затова следва да опитаме да дадем добра жизнена основа на подрастващия човек, която да се опира на добри навици. Който всеки ден върши нещо друго, няма сигурна база за действията си, той ще стане безхарактерен човек. Да се изградят определени навици е подходящо времето от седматаОтвори >

Мавзолеят на Ленин - най-голямата открита черна магия на света

Откъс от лекция на Димитър Мангуров – „Драмата на Европа“, 26.03.2017 г., град Варна.   Какво пише в Уикипедия:   Мавзолей на Ленин Мавзолеят на Ленин  се намира на Червения площад в Москва, Русия. В него е изложено на показ балсамираното тяло на Владимир Ленин от момента на неговата смърт през 1924 г. Монументалната гранитна сграда на Алексей Шчусев заимства някои елементи на античните мавзолеи (напр. Пирамидата на Джосер). История Всичките 3 проекта на мавзолея са на архитекта Алексей Шчусев. Първоначално е построен от дърво във формата на куб само за 6 дни след смъртта на Владимир Ленин за неговото погребение. През пролетта на същатаОтвори >

Отшелничество, братство, работа, индивидуалност - мисли от Щайнер

Не трябва да се изолираме от света, а трябва да се интересуваме от всичко, случващо се по целия свят. … Ние не провъзгласяваме човешко братство посредством програми, а поставяме основите на братството всеки път, когато сходни идеали биват запалвани в много човешки същества, всеки път когато други поглеждат нагоре като нас към онова, което ние считаме за свято. … В нашата епоха хората никога не се събират заедно в едно общество на хармония и любов и съгласие, ако хармонията, любовта и съгласието останат само на думи. Има само едно нещо, което може да даде почвата, върху която трябва да узрее първият наш принцип за всеобщоОтвори >

Телесното възкресение

Ние виждаме, че с помощта на великденското вглъбяване, можем да проникнем в сферата на Възкръсналия Христос. Това вглъбяване е образно предадено в прехода от външната сцена към вътрешно изживените процеси в Ценакулума. В цялостната постановка на Великдена, както ни го описва Евангелието на Лука, владее един поврат от вън към вътре. Този поврат се извърши още при Марко и напредва през средните Евангелия, за да стигне до истински сърдечните сцени на Йоан . Евангелието на Йоан обаче ни дава да разберем как от интимното пространство на душата накрая отново сме изведени към брега на езерото, към неговия открит простор, как сферата на Възкръсналия – следОтвори >

Съхранение на душевната енергия – беседа от Учителя, 10.06.1918

Беседа от Учителя Беинса Дуно, държана на 10 юни 1918 г. В изпълнение на: Владимир Ангелов.  Отвори >

Ангелите край гроба

Нека да насочим вниманието си към това, как първата Великденска сцена, разиграваща се на гроба, е описана във всяко от четирите Евангелия. Ако следим текста с полагащата се сериозност, ние ще се натъкнем на толкова смайващи различия, че изпърво те би трябвало да ни изглеждат като съвършено неразрешими противоречия. В случай, че ние не ги подложим на прибързан мисловен анализ, а ги оставим да се сгъстят и избистрят в пластични образи, тези привидни противоречия разтварят пред нас поучителни и бездънни перспективи. В никакъв случай не е така, както повечето читатели на Библията мислят, че Великденските събития имат съгласуваното си начало и в четирите Евангелия подОтвори >

След Възкресението Христос живее в самото развитие на човечеството

Когато днес празнуваме Великден и се вглеждаме в съзнанието на съвременното човечество, ние трябва – ако искаме да сме честни пред самите себе си – да признаем, че фактически днес огромна част от човечеството разполага с твърде малко истини за Великдена. Защото с какво свързваме Великден? С представата, че Христовото Същество е минало през смъртта, победило е смъртта и след страданията на кръста минава през Възкресението, след което се свързва с човечеството по такъв начин, че все още може да обсипва с откровения онези, които по-рано бяха Негови ученици, апостолите. Обаче мисълта за Великдена, идеята за Великдена избледняваше все повече. През първите години от възникванетоОтвори >

Думи за бъдещето от Рудолф Щайнер

Това падение в материализма бе необходимо, за да може петата епоха да изпълни своята мисия. Бе съществено важно астралното и духовното ясновидство да се замъглят, за да може да се развие интелектът чрез прецизно, точно и математическо наблюдение на физическия свят. Физическата Наука трябва да бъде допълнена с Духовна Наука. Ето един пример: често са били правени сравнения между Птолемеевата таблица на небесата и тази на Коперник. Твърди се, че таблицата на Птолемей е погрешна. Но това само по себе си не е вярно. И двете са верни от различни гледни точки. Птолемеевата таблица се занимава с астралния свят, където Земята се вижда като центърОтвори >

Учителя Беинса Дуно: Здрав дух в здраво тяло

И рече им „Идете в срещното село, в което, щом влезете, ще намерите жребе вързано, на което никой човек не е никога възседал, отвържете го и го доведете“. (Лука 19: 30). Задава се въпросът: защо Христос не е влязъл в Ерусалим на кон, а е възседнал ослица? На този въпрос може да се възрази с друг: не можа ли Христос да влезе пеш в Ерусалим, а трябваше непременно да възседне на нещо? Христос не можа да влезе пеш в Ерусалим. Защо? Ерусалим е предел между физическия и Духовния свят. Следователно както Ангелът не може да слезе на земята без тяло, така и Христос, като дойдеОтвори >

Не унищожаване на личността в безличното, а покачване към свръхличното

Духът никога не се отразява в едно измъчено лице. Дори това, което човекът трябва да изживее като болка, се преобразява в лицето на мислителя и се появява облагородено. Изразът на болката се показва пречистен в хармоничното лице на мислещия. Измъченото лице е израз на все още непреодолян егоизъм. Науката за духа ни насочва да излезем от себе си навън, но не да се изгубим, а външният свят да ни запази. Тя ще ни изведе от личностното не чрез унищожаване на личността в безличното, а чрез покачване към свръхличното.   Рудолф Щайнер, Събрани съчинения – 96.  Отвори >

Човек трябва да бъде носител на новата мисъл

Сегашните хора не са дошли и не могат да дойдат още до новата, до истинската наука. Те не са готови още за нея. Поради невежеството си в известни области, вместо да направят добро, те ще направят зло. Истински ученият знае, че не само клетките биват смъртни и безсмъртни, но мислите и чувствата на човека също така са смъртни и безсмъртни. Безсмъртните мисли и чувства идват в човека на своето време. Изпусне ли този момент, с него заедно човек изпуща и благото, което тия мисли и чувства носят със себе си. Нещастието на съвременните хора се дължи, именно, на това, че когато доброто минава покрай тях,Отвори >