Загадката "цигани"

Лекция на Димитър Мангуров. Последната от шест сравнително по-кратки теми, записани на 19.11.2017 г. Всички видеа от поредицата >>  Отвори >

Мистерията на Аза - 1/6

Лекция на Димитър Мангуров. Първата от шест сравнително по-кратки теми, записани на 19.11.2017 г. за около четири часа и половина. Всички видеа от поредицата >>  Отвори >

Синтезът и индивидуализацията в Михаиловата епоха - Димитър Мангуров

Лекция на Димитър Мангуров, изнесена на 28 октомври 2017 г. в град София. 00:00:01 – Лекция 01:37:08 – Въпроси след лекцията … Учителя Беинса Дуно и Рудолф Щайнер са две колосални за ХХ-ти век фигури в Духовен план. От тях двамата като представители на Христовия импулс в Михаиловата епоха, в която живеем излизат две мощни течения необходими на човечеството да се справи с огромната задача, която стои пред него и от решаването, на която зависи цялата бъдеща еволюция, а именно ТРАНСФОРМИРАНЕТО НА ЗЛОТО В ДОБРО. Импулсът на Рудолф Щайнер – Антропософията – Науката за Духа е онзи език, на който можем да се обръщаме къмОтвори >

Христовата етерна поява от 20-ти век

От Рудолф Щайнер знаем, че това, което изживяваме днес като наше логическо мислене и индивидуална свобода, е било изживявано през предишните културни епохи едва след смъртта. А днес свръхсетивното постепенно се влива в нормалното, будно съзнание на човечеството във физическия свят и Христовата етерна поява от 20-ти век е от определена гледна точка самата същност на този процес. Двете събития в действителност са едно и също събитие, разглеждано от различни перспективи и то е симптом за растящата духовна зрялост на човешката душа. Рудолф Щайнер казва: “Ние трябва да се научим да разбираме, че в бъдеще няма да търсим най-важните събития на физически план, а извънОтвори >

Михаиловият метод за връзка с Духовния свят - Димитър Мангуров

Резюме на лекцията „Михаиловият метод за връзка с Духовния свят“, изнесено на Третата национална конференция „Петър Дънов, Учителя, в културното пространство на България“ 17.09.2017 град Варна.  Отвори >

Слабостта на историята

Колко наивно звучи правилото в днешната историческа наука: “Има документ, има история, няма документ, няма история”. Или пък ровенето на археолозите в мистерийни центрове, за да разберат чисто духовни факти от някакви физически находки. Разбира се, интелектът е полезен във физическия свят, но напълно безпомощен и водещ до заблуждения при проникване в по-дълбоките нива на историческите промени и преобразования. Миналото си остава загадка и днес за така наречените “хора на науката”, но най-ярката им безпомощност се вижда при изправянето срещу живото, но неизвестно бъдеще, защото не разбират мотивиращите и формиращи сили, които, в своята дейност образуват историята. Когато си заминаваше от Варна, една антропософка каза:Отвори >

Правилно отношение към миналите инкарнации

Никой няма право на базата на предните си инкарнации да си придава стойност в тази инкарнация. Това противоречи на всички окултни правила. За това човек ако това го направи изпада в астрален сън… Тогава ти нямаш никаква реална оценка за собствените си възможности в този живот и това, което правиш.   Откъс от „Теон София и мистерията на сексуалността“ – лекция на Димитър Мангуров.Отвори >

Мангуров: синтез между импулса на Учителя и Антропософията

“Защото както светкавицата излиза от изток и се вижда дори до запад, така ще бъде пришествието на Човешкия Син. Тогава ще се яви на небето знамението на Човешкия Син и тогава ще заплачат всички земни племена, като видят Човешкия Син идещ на небесните облаци, със сила и голяма слава. Небето и Земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат.” Сбъднаха ли се пророческите думи на Спасителя от преди 2000 години? Защо Второто Му Пришествие е толкова неясно възприемано от външното християнство като събитие, което трябва само да се изчака и ще има по-скоро виртуален характер? Учителят Беинса Дуно ясно го каза: “Няма епоха вОтвори >

Йоан и Петър

Духовният свят е подобен на една сграда с три големи етажа, издигащи се над земното съществуване: първият е изпълнен с ОБРАЗИ, вторият със СЛОВА, а третият със СЪЩЕСТВА. Думата Евангелие означава буквално „вест от царството на Ангелите“ и четирите евангелия са плод на инспирация, т.е. на вдъхновение. Но докато първите три произхождат предимно от едно имагинативно (образно) познание, то Йоановото е резултат от познание, обхващащо едновременно имагинация, инспирация и интуиция. Като най-висок връх, съвсем закономерно „Откровението“ се намира в края на Новия завет. У Йоан преобладава ангелското, той е „орелът“, получил благодатта да измине ясно и изцяло докрай трите степени на образ, слово и същност,Отвори >

Човекоставането е истинското чудо - Димитър Мангуров

Кратките три години (дори по-малко) от Кръщението до Голгота не са човешка биография, а превръщането за пръв път на един Бог в човек с цената на ужасни страдания, надхвърлящи всяка наша представа за страдание. И то абсолютно невинен – без минала или бъдеща кармическа обремененост. Величието на Христос е в това, че се отказва от Божествената Слава и Мощ, слизайки в онези долини на смъртта, в които хората вървят и страдат. За три години Христовият Аз пронизва и напълно се свързва с трите тела на Исус. ЧОВЕКОСТАВАНЕТО Е ИСТИНСКОТО ЧУДО! Началото е поставено на река Йордан, когато този макрокосмически Аз нахлува в трите смъртни обвивкиОтвори >

Учителят е не само Учител за хората, а и за по-висшите Йерархии

Учителят е не само Учител за хората, а и за по-висшите Йерархии. На неговите лекции присъстват невидимо Ангели, Архангели, Архаи и др. Той е достатъчно МОЩНО Същество, за да стои непрекъснато в тялото си. Много често е вън от него, може да проговори и от друг човек /Христос го прави многократно/, но ВИНАГИ се съобщава с Христос. Той ЖИВЕЕ НЕПРЕКЪСНАТО В ИНСПИРАЦИЯ ОТ ХРИСТОС! Това, което слиза чрез Беинса Дуно е ГЛАСЪТ на Христос и съобщава необходимото за времето и затова ангелските йерархии присъстват на лекциите Му. Бодхисатвите винаги изпълняват повелите на Христос, а след Голгота са част от Христовия Импулс, бликнал от жертвената ЛюбовОтвори >

Предхристиянско и християнско кръщение

При Кръщението в река Йордан Йоан, потапяйки шоково хората напълно под водата, е предизвиквал у тях процес, подобен на умирането, при който етерното, астралното тяло и душата са излизали от физическото. Душата изживявала триединството на своето битие: тя поглеждала надолу към физическото тяло, което носи силите на Отец; поглеждала нагоре към духовния Аз, който беше съединен с нея в земното съществуване и го съзерцавала като гълъб или огнен език. Така виждала всичките си прегрешения и пропуски в живота, както това винаги става през първите дни след смъртта или при случаи, близки до нея. И след като за известно време е била съединена с плуващия надОтвори >