Необходимост и свобода – Трета лекция, СС 166
Хипотетичният пример с тримата учители. Училищното обучение и неговите далечни последици върху Кармата. Кога хората се превръщат в критици на Боговете. Защо свободата трябва да бъде предшествувана от
Хипотетичният пример с тримата учители. Училищното обучение и неговите далечни последици върху Кармата. Кога хората се превръщат в критици на Боговете. Защо свободата трябва да бъде предшествувана от
… Но сега може би вие ще можете да кажете по-нататък: – Добре, тогава в живота ние имаме определена област на свобода. Тази област аз ще нарисувам тук
…Какви симпатии и антипатии среща човек от страна на висшите същества чрез това, което е вършил през своя минал земен живот, е не само от голямо значение за
“…Независимо от това обаче, отстранявайки определени болестотворни причинители, които в противен случай щяха да бъдат потърсени с кармическа цел от дадени хора, все пак ние можем в известен
В началото на видеото Димитър Мангуров прави допълнения към миналата лекция: Второто пришествие на Христос (Тема 6). Следва описание на механизма на работа на съдбата, кармата и свободния
Говорим ли земно-човешки, ние говорим за необходимост и свобода. Говорим ли небесно-космически, ние говорим за лунното и слънчевото битие. Нека да потърсим лунното и слънчевото въздействие в плетеницата
Той умря, физическото тяло беше изпълнило своята мисия и сега отделено от него започна да се разтваря в природата. Всичко външно стана далечно, а всичко вътрешно близко. Външните
Кармата се направлява от нашите дела, мисли, чувства. Но не си въобразявайте, че чувствата я създават. Градят я действията. Можеш да мислиш и усещаш, каквото пожелаеш, но да
Нека добре да запомним това и да го разберем в неговата пълна сериозност: Благодарение на факта, че Христос иска да направи от всеки човек истински притежател на Аза,
Свободната воля е нещо, до което човекът може да се издигне само след тежка и продължителна борба. Но в кой момент от своето развитие човешката воля е напълно
Често някои от вас се спират и казват: „Защо не съм добър?“ Аз ще ви запитам: Откъде знаете, че не сте добри? За да познаеш, че си лош,