Защо Христос трябва да бъде посочен от Юда

Въздействията на Христос Исус върху учениците бяха забележителни. Много моля, скъпи приятели, да не забравяте, че аз просто разказвам това, което може да се прочете в Петото Евангелие. И така, ходейки из страната, Той упражняваше забележителни въздействия върху околния свят. Макар и да прекарваше цялото време заедно с апостолите, с учениците именно защото беше Христово Същество често пъти Той просто се намираше не вътре в тялото на Исус, а извън него. Често пъти, бродейки заедно с Него из страната, някои от учениците усещаха, като че ли Той е вътре в тях, в собствените им души, въпреки че наглед крачеше редом с тях. Един или другОтвори >

Фантастичните образи, които не съществуват в Библията

Днес Библията е критикувана така много, че била наивна, когато ни разказва: Това, което някога беше рая, беше една голяма градина с дървета; из нея ходеха лъвове и тигри и сред тях живееше човекът. Да, в този случай е лесно да се критикува и едни критик стигна до там, че се обърна вниманието върху следното: Ако това действително би било така, какво би се случило тогава с човека, който в своята наивност би протегнал ръката си на един такъв лъв? Лесно може да се критикува, когато човек си е съставил първо един фантастичен образ, който съвсем не съществува в Библията. Такива възгледи възникнаха първо едваОтвори >

Второто, което човешките души трябва да изградят, чрез което да привлекат Христовия импулс, са всички чувства на състрадание. И всеки път, когато в душата се появи чувство на състрадание или на споделена радост, се образува една привличаща сила за Христовия импулс и чрез състраданието и обичта Христос се свързва с душата на човека. Състрадание и обич са сили, от които Христос оформя своето етерно тяло до края на земното развитие. По отношение на състраданието и обичта би могло да се говори почти за една програма грубо казано, която в бъдеще трябва да бъде изпълнена от духовната наука. Материализмът днес доведе в това отношение което предиОтвори >

Как се постигат познания за висшите светове - Степени на посвещението

Прочит на книгата: „Как се постигат познания за висшите светове“ Автор: Рудолф Щайнер; Преводач: Димитър Димчев; издателство „Даскалов“; четец: Богдана Вулпе, Част 3 – „Степени на посвещението“   СЪДЪРЖАНИЕ: 1. Условия 2. Вътрешно спокойствие 3. Степени на посвещението 4. Подготовка 5. Просветление 6. Контрол над мислите и чувствата 7. Посвещението 8. Практически указания 9. Условията за окултно обучение 10. Върху някои от действията на посвещението 11. Промени в сънищата на окултния ученик 12. Непрекъснатост на съзнанието 13. Разкъсването на личността 14. Пазачът на Прага 15. Живот и смърт 16. Послеслов  Отвори >

Рудолф Щайнер: Хората не умеят да остаряват

Знаете ли какво днес хората не умеят? Те не умеят да остаряват! А младото поколение иска да види като свои ръководители остарели хора. То не иска да има за свои ръководители също млади хора (макар че понякога казва това, но се лъже). То иска да има за ръководители хора, които могат действително да остареят, които да съумеят да пренесат до старостта жив зачатъка за развитие на мисли. И ако младото поколение забележи това, ще последва тези ръководители, защото ще знае: тези хора могат да му кажат нещо, щом са съумели по правилен начин да остареят. Но с кого се среща сега младежта? Тя се срещаОтвори >

Как се постигат познания за висшите светове – Вътрешно спокойствие

Прочит на книгата: „Как се постигат познания за висшите светове“ Автор: Рудолф Щайнер; Преводач: Димитър Димчев; издателство „Даскалов“; четец: Богдана Вулпе, Част 2 – „Вътрешно спокойствие“   СЪДЪРЖАНИЕ: 1. Условия 2. Вътрешно спокойствие 3. Степени на посвещението 4. Подготовка 5. Просветление 6. Контрол над мислите и чувствата 7. Посвещението 8. Практически указания 9. Условията за окултно обучение 10. Върху някои от действията на посвещението 11. Промени в сънищата на окултния ученик 12. Непрекъснатост на съзнанието 13. Разкъсването на личността 14. Пазачът на Прага 15. Живот и смърт 16. Послеслов  Отвори >

Земята е Космосът на лю­бов­та и свободата

Едва се­га ние за­поч­ва­ме да раз­би­ра­ме ця­ло­то достойнство, ця­ло­то ве­ли­чие на чо­ве­ка всред не­бес­ни­те Йерархии, и об­ръ­щай­ки пог­лед към смай­ва­що­то им величие, ние си казваме: Да, те са тол­ко­ва велики, доб­ри и мъдри, че ни­ко­га не мо­гат се от­к­ло­нят от пра­вил­ния път, оба­че го­ля­ма­та ми­сия на чо­ве­ка е да вне­се тук в Земния свят, не друго, а сво­бо­да­та и она­зи вис­ша сила, как­ва­то е любовта. Защото без свободата, лю­бовта е невъзможна. Едно същество, ко­ето бе­зус­лов­но след­ва те­зи или он­зи импулс, вър­ши имен­но това; обаче за ед­но съ­щес­т­во ко­ето мо­же да пос­тъ­пи и по друг начин, съ­щес­т­ву­ва са­мо ед­на сила, ко­ято ще го улесни да след­ваОтвори >

Как се постигат познания за висшите светове - Условия

Прочит на книгата: „Как се постигат познания за висшите светове“ Автор: Рудолф Щайнер; Преводач: Димитър Димчев; издателство „Даскалов“; четец: Богдана Вулпе, Част 1 – „Условия“   СЪДЪРЖАНИЕ: 1. Условия 2. Вътрешно спокойствие 3. Степени на посвещението 4. Подготовка 5. Просветление 6. Контрол над мислите и чувствата 7. Посвещението 8. Практически указания 9. Условията за окултно обучение 10. Върху някои от действията на посвещението 11. Промени в сънищата на окултния ученик 12. Непрекъснатост на съзнанието 13. Разкъсването на личността 14. Пазачът на Прага 15. Живот и смърт 16. Послеслов  Отвори >

Светлината на душата е по-сияйна от Слънцето

Но душата съществува именно, за да разпознава вечното в нещата. Когато един ден цялата Земя вече я няма, душите, които я обитават, пак ще съществуват. И тези души ще отнесат преживяното на Земята със себе си като спомен, навсякъде. Същото е, когато някой извършва за мен добро дело. Делото преминава, но онова, което е посадено в душата ми от него или нея, остава. И връзката на любов, която ни е съединила по този начин, не преминава. Преживяното винаги е източник на нещо, което остава в нас. Ние самите извличаме от нещата това, което остава, и го отнасяме във вечността. И когато един ден човешките съществаОтвори >

Мангуров: синтез между импулса на Учителя и Антропософията

“Защото както светкавицата излиза от изток и се вижда дори до запад, така ще бъде пришествието на Човешкия Син. Тогава ще се яви на небето знамението на Човешкия Син и тогава ще заплачат всички земни племена, като видят Човешкия Син идещ на небесните облаци, със сила и голяма слава. Небето и Земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат.” Сбъднаха ли се пророческите думи на Спасителя от преди 2000 години? Защо Второто Му Пришествие е толкова неясно възприемано от външното християнство като събитие, което трябва само да се изчака и ще има по-скоро виртуален характер? Учителят Беинса Дуно ясно го каза: “Няма епоха вОтвори >

Идеите за доброто се намират не извън, а вътре в човек

За хармонично развития човек така наречените идеи за доброто се намират не извън, а вътре в кръга на неговото същество. Нравственото поведение не се състои в извличането на някаква едностранчива собствена воля, а в пълното развитие на човешката натура. Който смята нравствените идеали за постижими само ако човекът умъртви собствената си воля, нему не му е известно, че тези идеали са желани от човека точно както задоволяването на така наречените животински нагони. Изложените в този вид възгледи лесно могат да бъдат изтълкувани превратно. Незрели хора без нравствено въображение охотно виждат в инстинктите на своята половинчата натура цялостното човешко съдържание и отхвърлят всички непроизведени от тяхОтвори >

Всичкото зло тряб­ва да бъ­де от­но­во пре­то­пе­но в добро

Днес, в пе­та­та сле­дат­лан­т­с­ка кул­тур­на епоха, ние се на­ми­ра­ме на­й-­дъл­бо­ко в ма­те­ри­ята и съз­да­ва­ме на ужас­ни­те де­мо­нич­ни си­ли за следващата. Там, къ­де­то пре­об­ра­зу­ва­ме прад­рев­но­-с­ве­ще­но­то във фи­зи­ческо­-ме­ха­нич­ни неща, ние ра­бо­тим на­до­лу под фи­зи­чес­кия план. Долният свят ще бъ­де това, ко­ето чо­ве­кът съз­да­ва по то­зи начин. Трябва да сме наясно, че и зли­те си­ли на раз­ви­ти­ето тряб­ва да бъ­дат включени. Във времето, ко­га­то те ще тряб­ва да бъ­дат преодолени, чо­ве­кът ще тряб­ва да вло­жи ог­ром­ни сили, за да пре­вър­не зло­то и де­мо­нич­но­то от­но­во в добро. Но си­ла­та му ще се уве­ли­чи от това, тъй ка­то за­да­ча­та на зло­то е да ка­ли си­ла­та на чо­ве­ка с пре­одо­ля­ва­не­то му.Отвори >

Ако се върнем в едно време преди християнството, и навлезем все по-навътре в тези времена, ние ще от крием, че любовта все повече е обвързана с кръвната връзка. Ние ще срещаме любовта единствено в родствените връзки и в юдейския народ, от който произлиза и самият Христос. Виждаме как се обичат онези, в чиито жили тече обща кръв, и по-рано това беше също така, че любовта почиваше върху природната основа на общата кръв. Духовната любов, която е независима от кръвта и плътта, се всели на земята едва с идването на Христос. А в бъдеще нещата ще зависят от това дали ще се изпълнят думите: „Ако дойдеОтвори >

Един ден лу­ци­фе­ри­чес­ки­те същества ще бъ­дат спасени

Но ето че нас­тъ­пи Събитието на Голгота. Нека да си пред­с­та­вим един човек, кой­то при­ема Христос в се­бе си, и то на­пъл­но сво­бод­но – ние знаем, че хрис­ти­ян­с­т­во­то е ед­ва в сво­ето начало, но не­ка да си пред­с­тавим иде­ал­ния случай: чо­веш­ки­ят Аз при­ема в се­бе си Христовата сила, при­ема я в пъл­на свобода. И ко­гато то­зи Аз е дос­та­тъч­но напреднал, за да се вър­же с Христос то­га­ва Христовата свет­ли­на нах­лу­ва и в ас­т­рал­но­то тяло. Да, Христовата свет­ли­на за­поч­ва да све­ти в съ­що­то ас­т­рал­но тяло, ко­ето по­-ра­но бе­ше зав­ла­дя­но от лу­ци­фи­ричес­ки­те Същества. И как­во ще ста­не в бъдеще? Поради акта, че с по­мощ­та на Христос иОтвори >

За детското хранене с мляко - Рудолф Щайнер

Представяме ви извадки от цикъл от лекции на Рудолф Щайнер. Със съдържанието на книгата може да се запознаете на сайта на издателя > Лекциите са интересни и разширяващи познанията в областта на човешката физиология и ранните състояния на земята. Предложените извадки са само идеи, които имат за цел да подтикнат заинтересованите да се насочат към цялата книга, в която са разгледани по-подробно поставените въпроси.   Трябва да разгледате макар и само това, защо детето се храни различно от възрастния човек; даже оттук да извлечете твърде много за познанието на човека като цяло. Детето, както знаете, в началния период на живота си, трябва да пие мляко.Отвори >